Ett litet bondesamhälle

Vandrar ner till centrum i snö som räcker lite ovanför skorna. Snön har tydligen kommit till Skåne! 
Idag tog jag en day off eftersom personalen trampade ovanpå varandra, och eftersom jag jobbat hela julen så unade jag mig det - samtidigt som vi ska checka av lite ärende, så som id-kort och möte på arbetsförnedringen. 

Mötes av en maktmissbrukare i dörren som inte släppte in oss till en början. Senare öppnade en annan yngre kvinna och jag bad henne kolla vem vi skulle ha möte med, hon var mer sammarbets villig och lite senare dök en tredje kvinna upp. Vi följde med henne till ett trist kontor med sjukhusgardiner från 1900-frös ihjäl. Adresser, telefonnummer och tidigare arbetserfarenheter skrevs in.
'Vad tror du vi kommer göra för dig? Vad har du för förhoppningar att vi ska göra för att hjälpa dig?'


Till en början kan ni lära er kundbemötande (och engelska), var min tanke men jag knep ihop matluckan.

Nu är vi på tåget påväg till Malmö - tänkte mig mat, Skatteverket (id-kort) och möjligen Malmö museum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback